Γιατί να προτιμήσεις ένα φυσικό κατάστημα για τις αγορές σου; Τι περισσότερο θα σου προσφέρει;
Τα τελευταία χρόνια τα e-shops γνωρίζουν μεγάλη άνθηση καθώς από την άνεση του σπιτιού σου και σε λίγα μόλις βήματα μπορείς να παραγγείλεις τα αγαπημένα σου προϊόντα και σε σύντομο χρονικό διάστημα να τα έχεις στην πόρτα σου. Είναι όμως μόνο αυτό που ορίζει την αγοραστική εμπειρία; Ένα φυσικό κατάστημα παρέχει αυτό αλλά και πολλά περισσότερα στην αγοραστική εμπειρία.
Προσωπική εξυπηρέτηση. Σε ένα φυσικό κατάστημα υπάρχει πάντα δίπλα σου κάποιος για να σε εξυπηρετήσει και να λύσει κάθε απορία που πιθανόν να έχεις σχετικά με το προϊόν. Επιπλέον, μπορεί να σου δώσει διάφορες συμβουλές και tips αλλά και λύσεις σε οτιδήποτε μπορεί να σε προβληματίσει. Η προσωπική εξυπηρέτηση σε ένα φυσικό κατάστημα δεν μπορεί να συγκριθεί με το απρόσωπο ενός e-shop, όσο περιγραφικό και αν είναι.
Sensory Marketing. Όταν η αγοραστική διαδικασία περιλαμβάνει την κινητοποίηση όλων των αισθήσεων το αποτέλεσμα είναι απόλυτα ικανοποιημένοι πελάτες. Η πρώτη εικόνα ενός προϊόντος θέτει τις προσδοκίες για αυτό σε σχέση με τη μορφή, το υλικό, τη γεύση, την οσμή του κτλ. Όταν οι προσδοκίες αυτές δεν ικανοποιούνται εν τέλει από το προϊόν όταν το δει στο φυσικό κατάστημα, η πραγματική εμπειρία υπερβαίνει θετικά την προσδοκία και εκπλήσσει ευχάριστα τον πελάτη. Το αντίθετο συμβαίνει όταν ο πελάτης αντιλαμβάνεται τα ενδεχόμενα μειονεκτήματα του προϊόντος όταν το έχει ήδη αγοράσει από ένα e-shop.
Προσωπική άποψη. Το να μπορεί ένας πελάτης σε κάποιο φυσικό κατάστημα να δει από κοντά, να πιάσει και να αισθανθεί το προϊόν αλλά και να το δοκιμάσει σημαίνει ότι δύσκολα θα κάνει λάθος ή θα αλλάξει γνώμη για την αγορά του. Αντιθέτως σε ένα e-shop, παρά τις όποιες τεχνολογικές εξελίξεις, ο πελάτης μπορεί εύκολα να κάνει λάθος στο νούμερο, το μέγεθος, την εφαρμογή κτλ. με αποτέλεσμα να χρειάζεται να μπαίνει στη διαδικασία επιστροφής και αλλαγής του προϊόντος, επιστροφής χρημάτων κτλ.
Ανθρώπινες σχέσεις. Οι άνθρωποι που εξυπηρετούν σε ένα φυσικό κατάστημα είναι δίπλα στον πελάτη σε κάθε στάδιο του αγοραστικού ταξιδιού για να παρέχουν πολύτιμη βοήθεια και συμβουλές. Έτσι, αναπτύσσονται ανθρώπινες σχέσεις που ξεπερνούν το επίπεδο της απλής αγοράς ενός προϊόντος.
Πολλοί είναι εκείνοι που επιλέγουν το e-shop από ένα φυσικό κατάστημα καθώς σε κάποια προϊόντα μπορεί να βρίσκουν χαμηλότερες τιμές. Τίθεται όμως το ερώτημα, τελικά τι είναι πιο ακριβό; Ένα προϊόν που έχει χαμηλότερη τιμή ηλεκτρονικά αλλά για το οποίο υπάρχουν λίγες πληροφορίες και οι πελάτες καταλήγουν να το επιστρέφουν πληρώνοντας και έξοδα μεταφοράς ή ένα προϊόν που είναι ακριβότερο στην τιμή αγοράς του αλλά με τις συμβουλές των ειδικών καταλήγει ο πελάτης να το χρησιμοποιεί σε περισσότερες περιπτώσεις από εκείνες που φανταζόταν, κάνοντας απόλυτη απόσβεση των χρημάτων του;
Είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις οποιουδήποτε είδους να συμβαδίζουν με τις ανάγκες της εκάστοτε εποχής. Γι αυτό, ένας συνδυασμός φυσικού και ηλεκτρονικού καταστήματος θα βοηθήσει τους πελάτες τους να απογειώσουν την αγοραστική τους εμπειρία.